loading...

وبلاگ پویا

گوگل برای اهداف مختلفی دست به تولید و آپدیت الگوریتم‌های مختلفی زده است و همه آن‌ها در کنار هم مشغول به بررسی وب‌سایت‌ها و رتبه بندی و نمایش آن به کاربران هستند. در این پست سعی دار

پویا بازدید : 27 دوشنبه 17 خرداد 1400 نظرات (0)

گوگل برای اهداف مختلفی دست به تولید و آپدیت الگوریتم‌های مختلفی زده است و همه آن‌ها در کنار هم مشغول به بررسی وب‌سایت‌ها و رتبه بندی و نمایش آن به کاربران هستند. در این پست سعی دارم توضیح مختصری در مورد الگوریتم‌های گوگل و اهداف و تاثیر هر یک بر روی رتبه بندی وب‌سایت‌ها بدهم. موتور جستجو گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو دنیا، تمام تمرکز خودش را بر روی جستجوهای کاربران خود گذاشته است و سعی می‌کند که در هنگام جستجو یکی از کاربرانش بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن به او نشان دهد.
گوگل برای اینکه بتواند صفحات وب‌سایت‌ها را به درستی برای جستجوهای انجام شده از طرف کاربران سئو کند نیاز دارد تا از یک سری الگوریتم استفاده کند تا مو را از ماست بکشد بیرون. وب‌سایت‌ها نیز با انجام یک سری فرآیند، صفحات خود را برای این الگوریتم‌ها بهینه می‌کنند تا شانس قرار گیرشان در رتبه بندی گوگل افزایش پیدا کند. به این فرآیند سئو گفته می‌شود.

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که سعی می‌کنند با انجام یک سری روش‌های منسوخ شده و تقلبی جایگاه وب‌سایت خودشان را افزایش دهند و حق سایر سایت‌ها را ضایع کنند. گوگل به همین دلیل از سال 2000 شروع به بیرون دادن آپدیت‌های گوناگونی در الگوریتم‌های خود کرد که جلوی این روش‌های سئو کلاه سیاه را بگیرد. اگر وب‌سایتی از طرف الگوریتم‌های گوگل به ارتکاب و انجام روش‌های غیر قانونی شناخته شود، مجازات‌ها و پنالتی‌های سختی را از طرف گوگل خواهد دید و حتی شاید رتبه خودش را در گوگل از دست بدهد یا بدتر از همه برای همیشه از ایندکس گوگل حذف شود. با پیاده سازی سئو سایت اصولی بر روی سایت خودتان از جریمه شدن توسط این الگوریتم‌ها جلوگیری کنید.
در ادامه این پست تعدادی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را برای شما نام خواهیم برد و توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد هریک خواهیم داد.

الگوریتم پاندا گوگل 

این الگوریتم از سال 2011 کار خودش را شروع کرد و هدف آن مقابله با محتوای تکراری بود. گوگل برای اینکه بتواند با وب‌سایت‌هایی که از متن، تصاویر و ... تکراری در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند یا اینکه محتواها را از وب‌سایت‌های دیگر به سرقت می‌برند مقابله کند از الگوریتم پاندا استفاده کرد.
با این الگوریتم عملا وب‌سایت‌هایی که محتوای با ارزشی تولید نمی‌کردند رتبه‌های خود را از دست داند و در عمل سایت‌هایی که از محتوای یونیک و دست اولی استفاده می‌کردند جای آن‌ها را گرفتند.

الگوریتم پنگوئن گوگل 

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 بیرون آمد و گوگل در هنگام معرفی آن اعلام کرد که وظیفه این الگوریتم نظارت بر روی  بک‌لینک‌های دریافتی وب‌سایت‌ها است. طرز کار الگوریتم پنگوئن به این شکل است که به بک‌لینک‌های مخرب و اسپم نمره منفی می‌دهد و از طرفی به بک‌لینک‌های طبیعی و با کیفیت امتیاز مثبت می‌دهد.
همانطور که می‌دانید بک‌لینک‌ها بیشتری تاثیر را بر روی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها دارند. به همین دلیل دانستن اصول و حد و مرزهای تعیین شده توسط الگوریتم پنگوئن به شما کمک خواهد کرد که رتبه‌بندی خود را بهبود ببخشید و از به دام افتادن در این الگوریتم جلوگیری کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل 

الگوریتم مرغ مگس خوار با الگوریتم‌های قبلی که در بالا گفته شد متفاوت می‌باشد. حتما برایتان زیاد اتفاق افتاده است که وقتی در گوگل مطلبی را تایپ می‌کنید نمونه‌ها و پیشنهاد‌هایی از کلمات کلیدی پرتکراری توسط گوگل به شما نمایش داده شده است.
درست است، همانطور که حدس زدید این الگوریتم بر روی کلمات کلیدی جستجو شده از طرف کاربران تمرکز دارد. در اصل این الگوریتم به رتبه‌بندی های وب‌سایت‌ها کاری ندارد و رفتار کاربران را زیر نظر می‌گیرد.

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم توسط گوگل ایجاد شده است و در محتواهای ایندکس شده قرار می‌گیرند و آن‌ها را آنالیز می‌کنند زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند، گوگل کلمات کلیدی را به این الگوریتم‌ها می‌دهد و سپس در صورتی که محتوا با کلمه کلیدی جستجو شده مرتبط بود آن را به کاربر نشان می‌دهد.
به مجموع الگوریتم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم باغ وحش گوگل نیز می‌گویند. این اسم به دلیل اسم‌های انتخاب شده‌ای است که بر روی الگوریتم گوگل گذاشته شده است.

الگوریتم موبایل گدون گوگل 

الگوریتم موبایل گدون یکی از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل می‌باشد که گوگل از آن به صورت محدود در کشورهای خاصی استفاده می‌کند. هدف این الگوریتم شناسایی و حذف وب‌سایت‌هایی است که در موبایل و تبلت به درستی نمایش داده نمی‌شوند.

حرف آخر

تعداد الگوریتم‌های گوگل خیلی بیشتر از این حرفا است، ولی در این پست سعی کردم که مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را برای شما جمع آوری کنم. امیدوارم که مطالعه این پست به درد شما خورده باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 321
  • بازدید کلی : 1,458