loading...

وبلاگ پویا

بدون استفاده از ابزار مناسب طراحی گرافیک می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها باشد. در طراحی گرافیک با استفاده از کامپیوتر و ابزارهای دیگری که در این پست به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌ت

پویا بازدید : 24 چهارشنبه 05 خرداد 1400 نظرات (0)

بدون استفاده از ابزار مناسب طراحی گرافیک می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها باشد. در طراحی گرافیک با استفاده از کامپیوتر و ابزارهای دیگری که در این پست به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توان طرح‌های شگفت انگیزی را به صورت دیجیتال تولید کرد. با من در این پست همراه باشید تا با ابزارهای طراحی گرافیک بیشتر آشنا شوید.

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک یک هنر، حرفه و درس آکادمیک است که در طی آن یک سری مفاهیم بصری ایجاد می‌گردد. کلمه گرافیک یک ریشه یونانی دارد و به معنی نمایش بصری یک موضوع بر روی سطح خاصی است. از دید موسسه فرهنگی هنر آمریکا، طراحی گرافیک فرآیندی است که در آن هنر و تکنولوژی با هم دیگر تلفیق می‌شوند.

تاریخچه طراحی گرافیک

طراحی گرافیک سابقه بسیار طولانی در بین بشر دارد. انسان از ابتدا علاقه خاصی به زیبایی و هنر داشته است و همواره علاقه‌مند بوده تا محل زندگی خود را با یک سری طرح‌ها زیبا کند. سابقه این هنر به حدود 17000 سال قبل برمی‌گردد که انسان‌های اولیه طرح و نقش‌های خود را بر روی دیواره‌های غار رسم می‌کردند. این هنر با گذشت زمان و کسب مهارت‌های نقاشی توسط انسان‌ها ارتقاء پیدا کرد.
در دوران معاصر نیز با روی کار آمدن کامپیوترها این هنر پیشرفت چشمگیری کرده است و توانسته به سرعت پیشرفت کند. البته این پیشرفت نیازمند استفاده از ابزارهای مناسبی نیز بوده است که در ادامه بیشتر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ابزارهای طراحی گرافیک

بسته به سطح طراحی شما و میزان تسلطی که بر روی طراحی دارید باید از یک سری ابزارهای طراحی استفاده کنید. ما در ادامه به ابزارهای لازم برای طراحی در تمامی سطوح اشاره خواهیم کرد. این ابزارهای می‌توانند شامل یک سری نرم افزار طراحی یا یک سری سخت افزار و ابزار فیزیکی باشند.

سیستم کامپیوتری

نرم افزارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طراحی گرافیک را انجام دهید از حجم بالایی برخوردار هستند و برای رندرینگ طرح‌های شما نیاز به پردازش‌هایی با حجم بالا دارند. برای اینکه بتوانید به راحتی طرح‌های مورد نظر خود را پیاده سازی کنید و در پردازش آن‌ها به مشکل نخورید سعی کنید که از سیستم قوی که مخصوص کارهای صنعتی و رندرینگ باشد استفاده کنید.

قلم نوری

قلم نوری یک وسیله دیجیتال است که با وسیله آن می‌توانید طرح‌های خود را رسم کنید. قلم نوری از یک تبلت و یک قلم تشکیل شده است که با حرکت قلم بر روی تبلت می‌توانید انواع طرح‌ها را رسم کنید. قلم نوری یک جایگزین عالی برای ماوس و کیبورد است و در هنگام طراحی برای شما شرایطی را فراهم می‌کند که مانند نقاشی با کاغذ و قلم بتوانید طرح‌های مدنظر خودتان را به شکل دیجیتال رسم کنید. قلم نوری علاوه بر طراحی کاربرد‌های دیگری نیز دارد و به نوعی ابزاری همه کاره به حساب می‌آید.

ادوبی ایلاستریتور

ایلاستریتور که معنی طراحی هم است یکی از ابزارهای محبوب برند بزرگ ادوبی است که صرفا برای رسم و طراحی انواع طرح‌های مورد نیاز کابران ابداع و به بازار وارد شده است. این ابزار از زمان ورود به بازار تا به امروز توانسته امکانات بی نظیری را برای کاربران خود فراهم کند و همواره در حال پیشرفت و ارتقاء خود بوده است.

Sumo Paint

یک ابزار آنلاین خفن که به شما این اجازه را می‌دهد تا طرح‌های خود را به شکلی که علاقه دارید رنگ آمیزی کنید. این ابزار شگفت انگیز آنلاین به شما این اجازه را می‌دهد تا با چند کلیک هر طرحی را به شکل حرفه‌ای ادیت کنید. کار کردن با این ابزار آنلاین بسیار لذت بخش است.

ابزار inkscape

Inkscape یک نرم افزار وکتوری رایگان است که برای ویندوز، مک و لینوکس توسعه داده شده است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این نرم افزار با اینکه رایگان است، ولی مجموعه‌ای از ابزارها و امکانات قدرت‌مند را در خود جمع آوری کرده است. اگر به دنبال یادگیری طراحی گرافیک هستید پیشنهاد می‌کنم که حتما کار با این نرم افزار را بیاموزید.

colorwheel

یکی از سختی‌های طراحی گرافیک انتخاب رنگ مناسب برای طرح‌های خود است. وب‌سایت coloe wheel این کار را برای شما بسیار ساده کرده است. با انتخاب رنگ‌هایی که از این سایت به دست می‌آورید و پیاده سازی آن‌ها بر روی نقاشی‌های خود می‌توانید طرح‌های چشم نوازی را خلق کنید.

نتیجه گیری
طراحی گرافیک یک هنر و یک علم است. برای اینکه بتوانید در این زمینه به موفقیت‌هایی برسید بهتر است که به شکلی حرفه‌ای آن را دنبال کنید. در این پست سعی کردم تعدادی از ابزارهای لازم برای طراحی دیجیتال را برای شما نام ببرم. این موارد تنها ابزارهای طراحی هستند و برای کسب مهارت باید به صورت مستمر آموزش ببینید و در کنار آن تمرین و تکرار کنید تا به طراحی گرافیک مسلط شوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 337
  • بازدید کلی : 1,474