loading...

وبلاگ پویا

دنیای عطرها دنیای بسیار بزرگ و پیچیده‌ای است و روز به روز نیز به تعداد محصولات موجود در این حوزه اضافه می‌شود. استفاده از عطر و استنشاق رایحه آن با اینکه بسیار کار خوش‌آیندی می‌باش

پویا بازدید : 35 شنبه 03 مهر 1400 نظرات (0)

دنیای عطرها دنیای بسیار بزرگ و پیچیده‌ای است و روز به روز نیز به تعداد محصولات موجود در این حوزه اضافه می‌شود. استفاده از عطر و استنشاق رایحه آن با اینکه بسیار کار خوش‌آیندی می‌باشد، اما خرید آن ممکن است گیج کننده شود و زمان زیادی از شما را برای انتخاب یک عطر مناسب درگیر خود کند. با وجود چنین پیچیدگی‌هایی در دنیای عطر و ادکلن، شما می‌توانید با دانستن یک سری ویژگی، بهترین عطر را برای خودتان خریداری کنید.

در این پست می‌خواهم تعدادی از ویژگی‌های عطر مردانه را که در هنگام عطر مردانه باید به آن توجه کنید، برای شما توضیح دهم. با من همراه باشید تا با این ویژگی‌ها آشنا شوید.

عطر یا ادکلن مردانه خوشبو چیست؟

تعریف درست و جامع هر فردی از عطر مردانه خوشبو با توجه به سلیقه‌ای که دارد کاملا متفاوت می‌باشد. عطر ترکیبی از اسانس‌ها و نت‌ها می‌باشد که با ترکیب آن‌ها در کنار هم به یک رایحه کلی دست پیدا می‌کنند. هر فردی با توجه به سلیقه‌ای که دارد ممکن است به عطر‌هایی با رایحه گرم یا رایحه سرد علاقه نشان دهد.

منظور از عطر دقیقا چیست؟

عطر ترکیب پیچیده‌ای از چندین اسانس، تثبیت کننده، ترکیبات معطر و حلال‌ها می‌باشد که به صورت طبیعی از روغن گل‌ها، گیاهان و جانوان یا به صورت شیمیایی و مصنوعی تولید می‌شوند. استفاده از موادی با رایحه خوش به سالیان پیش و اولین تمدن‌ها باز می‌گردد اما تولید عطر به شکل امروزی از قرن نوزدهم آغاز شده است.

معمولا افراد عطر و ادکلن را یکی می‌دانند، اما باید بدانید که در عطر در حدود 25 الی 30 درصد از مواد خوشبو کننده یا پرفیوم استفاده شده است، در حالی که در ساخت ادکلن از 3 الی 5 درصد پرفیوم استفاده می‌شود. به همین دلیل ادکلن‌ها راحیه ملایم‌تری را به همراه دارند و از نظر قیمتی نیز مناسب‌تر می‌باشند. در ادامه انواع خوشبو کننده مردانه را با درصد‌های مختلف پرفیوم به شما معرفی خواهم کرد.

ادوپرفیوم مردانه

اگر بنا به هر دلیلی علاقه‌ای به استفاده از عطرها یا پرفیوم‌ها ندارید پیشنهاد می‌کنم که از ادوپرفیوم استفاده نمایید. ادوپرفیوم‌های مردانه شامل 15 تا 20 درصد پرفیوم هستند و با داشتن رایحه ملایم تر نسبت به عطرها، همان ماندگاری و دوام عطر را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر علاقه دارید که در تمام طول روز بوی خوش عطر بدهید، ادوپرفیوم انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

ادوتویلت

ادوتویلت‌ها به خاطر داشتن درصد پرفیوم پایین‌تر و میزان الکل بالاتر نسبت به ادوپرفیوم‌ها ملایم‌تر و سبک‌تر می‌باشند. برای ساخت ادوتویلت‌ها از میان نت‌های سه گانه عطر بر روی نت ابتدایی تمرکز بیشتری می‌شود و به همین دلیل است که نسبت به عطرها از دوام کوتاه‌تری برخوردار می‌باشند. به دلیل سبک‌تر بودن و داشتن رایحه ملایم تر این نوع از خوشبو کننده‌های مردانه مناسب محل کار و جلسات رسمی می‌باشند.

ادکلن

برخی از افراد عطر و ادکلن را یکی می‌دانند یا فکر می‌کنند که عطرها مختص خانم‌ها و ادکلن‌ها مخصوص آقایان است. تنها فرق ادکلن و عطر در میزان پرفیوم آن‌ها می‌باشد. پرفیوم موجود در ادکلن در حدود 3 الی 5 درصد است و از میزان الکل زیادی در ساخت آن استفاده می‌شود و رایحه‌ای کاملا سبک اما کم دوام دارند.

اوفرش

اوفرش‌ها نوع دیگری از خوشبو کننده‌ها هستند که از میزان پرفیوم بسیار کم (زیر 3 درصد) برخوردار می‌باشند و برای مصارف روزانه بسیار مناسب هستند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌باشند.

ویژگی‌های عطر مردانه

هر عطر و ادکلن مردانه‌ای باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا آن را به عنوان یک عطر مناسب به رسمیت شناخت. در ادامه در مورد ویژگی‌های عطرهای مردانه بیشتر صحبت خواهم کرد.

1-داشتن رایحه مناسب

ساختار هر عطری دارای سه نت ابتدایی، میانی و انتهایی است و میزان و شدن هر یک از این نت‌ها بنا به نوع عطر متفاوت می‌باشند. یک عطر یا ادکلن خوب دارای نت‌های مشخصی می‌باشند و در زمانی که آن را استفاده می‌کنید رایحه تمامی نت‌ها به میزان استانداردی به مشام می‌رسد و در هنگام استفاده یک عطر خوب هیچ یک از نت‌ها بیش از اندازه احساس نمی‌شوند و بوی آزار دهنده‌ای را ایجاد نمی‌کنند.

یک عطر یا ادکلن خوب باید رایحه مناسب و مشخصی داشته باشد و پس از استفاده از آن بتوانید رایحه‌های موجود در آن را تشخیص دهید و دچار سردرگمی نشوید.

2-داشتن برند معتبر

اگر می‌خواهید که عطر یا ادکلنی را برای خودتان انتخاب و خریداری کنید، حتما از یک برند سرشناس استفاده کنید. البته با توجه به انبوه برند‌های موجود در این زمینه، طبیعی است که تمامی برندهای تولید کننده عطر را نشناسید. اما قبل از خرید با جستجو در اینترنت می‌توانید با برندهای معتبر و درجه یک تولید کننده عطر در دنیا آشنا شوید.

3-عطر خوب باید اورجینال باشد

دنیای عطرها به دلیل داشتن تقاضای زیاد و سود عالی، موقعیت مناسبی را برای افراد سودجو به وجود آورده است تا با تولید عطرهای تقلبی و فروش آن‌ها جیب خود را پر پول کنند. عطرهای تقلبی با کیفیتی بسیار پایین‌تر و قیمتی کمتر تولید و در بازارها به فروش می‌رسند.
با پیشرفت تکنولوژی و در دست بودن آن برای افراد بیشتر، تولید کنندگان عطرهای تقلبی بر روی جزئیات محصولات خود بیشتر کار کرده و تشخیص عطر تقلبی از عطرهای اورجینال را بسیار سخت کرده‌اند.

در هنگام خرید عطر همیشه سعی کنید که از عطرهای اورجینال استفاده کنید. با وجود اینکه این عطرها از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند، اما کیفیت بسیار بالایی را از خود به نمایش خواهند گذاشت که ارزش هزینه کردن را خواهند داشت.

4-عطر خوب حساسیت‌زا نیست

بسیاری از مردم به برخی از رایحه‌ها حساسیت و آلزژی نشان می‌دهند. یک عطر خوب به عطری اطلاق می‌گردد که برای فرد مصرف کننده و اطرافیان او حساسیت و آلرژی ایجاد نکند. در هنگام خرید عطر نه تنها باید حساسیت خود را نسبت به رایحه عطر در نظر بگیرید، بلکه باید بسنجید که آیا اطرافیان شما نیز به این عطر حساسیت و آلرژی نشان می‌دهند یا خیر. اگر فردی در کنار شما دائما از عطر یا ادکلنی استفاده کند که شما به آن حساسیت داشته باشید، می‌تواند برای شما خیلی آزار دهنده باشد.

نتیجه گیری

در این پست سعی کردم شما را با انواع خوشبو کننده‌های مردانه شامل ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اوفرش آشنا کنم و نکات مهمی را در مورد ویژگی‌های عطر مورد نظر شما بیان کنم. امیدوارم این پست مورد پسند شما واقع شده باشد و در هنگام خرید عطر مردانه به شما کمک کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 325
  • بازدید کلی : 1,462