loading...

وبلاگ پویا

شاید این جمله معروف بیل گیتس را شنیده باشید که می‌گید \"کسب و  کارهایی که به صورت آنلاین فعالیتی ندارند در آینده جایی نخواهند داشت\". این جمله اهمیت استفاده از یک وب‌سایت را برای کسب و

پویا بازدید : 33 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)


شاید این جمله معروف بیل گیتس را شنیده باشید که می‌گید "کسب و  کارهایی که به صورت آنلاین فعالیتی ندارند در آینده جایی نخواهند داشت". این جمله اهمیت استفاده از یک وب‌سایت را برای کسب و کارها پیش از پیش پر رنگ‌تر می‌کند. در کنار این موضوع داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد و سود بسیار خوبی را برای شما فراهم کند.
در این پست سعی کرده‌ام نکات اصلی برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی آنلاین را برای شما گردآوری کنم. همچنین اهمیت داشتن وب‌سایت برای کسب و کارها را برای شما بیشتر توضیح خواهم داد. اگر به دنبال کسب اطلاعات کاملی در مورد فروشگاه‌های آنلاین هستید این پست را کامل بخوانید.

فروشگاه آنلاین چیست

فروشگاه‌های سنتی به یک مکان فیزیکی برای ارائه محصولات خود نیاز دارند. فروشگاه‌های آنلاین نیز به چنین فضایی اما به صورت دیجیتال و غیر فیزیکی نیازمند هستند که به آن وب‌سایت می‌گویند. در اصل وب‌سایت مانند فروشگاه یا مغازه‌ برای کسب و کارها عمل می‌کند و آن‌ها می‌توانند محصولات خود را در ویترین (صفحات) وب‌سایت قرار دهند تا مشتریان آن‌ها را ببینند و از فروشگاه آنلاین این کسب و کارها خرید کنند.
ایجاد فروشگاه آنلاین از آنچه که فکر می‌کنید آسان‌تر است و با ایجاد فروشگاه آنلاین خود می‌توانید فروش خود را چند برابر کنید. برای اینکار کافیست که یک وبسایت فروشگاهی طراحی کنید و سپس از خدمات سئو مخصوص سایت فروشگاهی در سایت خود بهره ببرید.

اهمیت داشتن فروشگاه آنلاین چیست؟

امروزه با همه گیر شدن اینترنت و در دست بودن آن در تمامی نقاط دنیا و اشتیاق مردم به استفاده از آن، داشتن یک پایگاه آنلاین برای کسب و کارها بسیار مهم شده است. کاربران اینترنت روز به روز در حال بیشتر شدن هستند و روزانه بالای 3 میالیارد جستجو تنها در موتور جسجتو گوگل انجام می‌شود.

اینترنت بر روی فرهنگ و روش زندگی مردم نیز تاثیر گذار بوده است. در گذشته مردم برای پیدا کردن محصولات و خدمات خود به آگهی‌های قرار گرفته در روزنامه‌ها، پیام‌های بازرگانی تلویزیونی و یا رفتن و حضور داشتن در فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف استفاده می‌کرند. با آمدن اینترنت این رویه تغییر کرد. دسترسی به اطلاعات برای انسان‌ها بسیار آسان‌تر از گذشته شد. امروزه مردم تنها با چند کلیک می‌توانند محصولات و خدمات مورد نظر خود را پیدا کنند. همین ساده بودن باعث شد که روز به روز کاربران بیشتری روی به استفاده از اینترنت بیاورند.
کسب و کارها و مدیران هوشیار نیز این دگرگونی را با دقت زیر نظر گرفتند و در همان روز‌های اول سعی کردند تا در این فضا فعالیت خود را شروع کنند. فروشگاه‌های آنلاینی که از ابتدا در اینترنت حضور داشتند امروزه جزء موفق‌ترین بیزینس‌ها در دنیا به حساب می‌آیند.

داشتن وب‌سایت فروشگاهی از چند وجه مهم است. اول اینکه هزینه اداره کردن یک فروشگاه آنلاین بسیار کمتر از هزینه برای خرید یا اجاره یک مکان فیزیکی برای ارائه خدمات و محصولات شما می‌باشد. مزیت دیگر فروشگاه آنلاین این است که هر شخصی از یک کسب و کار کوچک خانگی گرفته تا بزرگ‌ترین هولدینگ ها می‌توانند برای خود یک وب‌سایت فروشگاهی ایجاد کنند.
در ضمن مغازه‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی تنها به مشتریان اطراف خود دسترسی دارند، در حالی که فروشگاه‌های آنلاین هیچ محدود جغرافیایی ندارند و می‌توانند از جای جای کشور مشتری پیدا کنند. در کنار این بحث‌ها هر کسب و کاری برای موفقیت نیاز به تبلیغ در مورد برند، محصولات و خدمات خود دارد.

طی چند سال اخیر این موضوع به وفور اثبات شده است که تبلیغات آنلاین و دیجیتال تاثیری چند برابر بیشتر از تبلیغات سنتی دارد و از هزینه بسیار پایین‌تری نیز نسبت به آن‌ها دارا می‌باشد. برای اینکه بتوانید کسب و کار خودتان را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و در مقابل مخاطبین بیشتری قرار دهید به یک وب‌سایت نیاز دارید.

چگونه وب‌سایت فروشگاهی خودم را راه اندازی کنم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انجام چنین کاری نسبتا ساده شده است و با کمی زمان گذاشتن می‌توانید مهارت لازم را برای ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی قابل قبول کسب کنید. بعد از ایجاد وب‌سایت نوبت به کسب رتبه بندی می‌رسد که با استفاده از فرآیند سئو می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.

نحوه ایجاد وب‌سایت

برای ایجاد وب‌سایت به یک هاست برای میزبانی از داده‌های خود و یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS مانند وردپرس برای مدیریت سایت خود نیاز دارید. با فراهم کردن این شرایط نوبت به طراحی صفحات سایت می‌رسد. برای طراحی صفحات سایت یا باید دانش کافی در مورد کدهای HTML، CSS و JS داشته باشید یا اینکه کار کردن با قالب‌های آماده و صفحه سازها را بیاموزید.

مطمئنا کار کردن با قالب آماده و صفحه سازها بسیار ساده‌تر بوده و زمان بسیار کمتری را از شما خواهد گرفت. با نصب یک قالب می‌توانید ظاهر وب‌سایت خود را به شکلی زیبا در آورید. با توجه به وب‌سایتی که می‌خواهید ایجاد کنید (وب‌سایت فروشگاهی) باید از قالبی استفاده کنید که از فروشگاه سازهایی مانند ووکامرس پشتیبانی کند.

با نصب یک فروشگاه ساز می‌توانید صفحات محصول، دسته بندی، فروشگاه و پرداخت خود را طراحی کنید و با وارد کردن محصولات خود سایت شما آماده به کار خواهد شد. اما آیا کار در اینجا تمام خواهد شد و شما باید بشینید و پول پارو کنید؟

مسلما نه. تنها داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی کافی نیست، برای داشتن یک فروشگاه آنلاین صرفا داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. برای اینکه بتوانید از فروشگاه آنلاین خود درآمد کسب کنید باید وب‌سایت خودتان را به رتبه‌های برتر گوگل برسانید.

تنها در این شرایط می‌توانید به درآمد باورنکردنی که دنبالش بودید برسید. اما برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل راهی طولانی پیشرو خواهید داشت. برای این کار باید از فرآیند سئو استفاده کنید. هدف سئو رساندن صفحات سایت به رتبه اول صفحه نتایج گوگل می‌باشد. سئو با بهینه سازی صفحات سایت برای کلمات کلیدی مورد نظر شانس قرار گرفتن آن‌ها را در رتبه‌های برتر افزایش خواهد داد. با سرمایه گذاری بر روی سئو سایت خود می‌توانید رتبه‌های برتر گوگل را از آن خود کنید و با افزایش ترافیک ورودی سایت، درآمد خودتان را نیز افزایش دهید.  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 334
  • بازدید کلی : 1,471