loading...

وبلاگ پویا

از زمانی که در دهه 2000 وبلاگ نویسی به یکی از راه‌های درآمد زایی بدل شد و کسب و کارهای مختلفی روی به انتشار محتوا در فضای وب آوردند، پلتفرم‌های مدیریت محتوای مختلفی معرفی و توسعه داده شدند.

پویا بازدید : 21 پنجشنبه 29 مهر 1400 نظرات (0)

از زمانی که در دهه 2000 وبلاگ نویسی به یکی از راه‌های درآمد زایی بدل شد و کسب و کارهای مختلفی روی به انتشار محتوا در فضای وب آوردند، پلتفرم‌های مدیریت محتوای مختلفی معرفی و توسعه داده شدند. در میان همه این نرم افزارها، وردپرس توانسته که خود را از جمع باقی سیستم‌های مدیریت محتوا جدا کند و خود را به عنوان بهترین CMS حال حاضر دنیا معرفی نماید. از زمان معرفی وردپرس در سال 2003 تا به امروز، این CMS به محبوب‌ترین بستر برای وبلاگ نویسی بدل شده است.

علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از وردپرس هر نوع وب‌سایتی را که مد نظر دارید برای خود ایجاد نمایید. به همین دلیل است که وردپرس به اصلی‌ترین گزینه به عنوان CMS برای ایجاد انواع وب‌سایت بدل شده است.

اما وردپرس چه مزیت‌هایی نسبت به سایر CMS ها دارد که توانسته به چنین محبوبیتی دست پیدا کند؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا با مزیت‌های وردپس نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا آشنا شوید.

مزیت‌های استفاده از وردپرس نسبت به سایر CMSها

همانطور که می‌دانید وردپرس (wordpress) محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا دنیا می‌باشد. در حدود 50 الی 60 درصد سایت‌هایی که با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده‌اند از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنند.

برخی از برندها و سایت‌های بزرگ دنیا از وردپرس برای ایجاد سایت یا وبلاگ خود استفاده کرده‌اند. وبلاگ‌های سایت‌های خبری معروفی مانند CNN و رویترز با استفاده از وردپرس ایجاد شده‌اند. همچنین سایت‌های معروفی مانند Vogue، وبلاگ فیسبوک، ناسا و بخش بررسی کسب و کار هاروارد نیز با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس شکل گرفته‌اند.

از آنجایی که چنین سایت‌های بزرگ و قوی را با استفاده از وردپرس پیاده سازی کرده‌اند، پس می‌توان هر نوع وب‌سایت دیگری را با استفاده از وردپرس ایجاد و توسعه داد. در ضمن وردپرس تنها برای ایجاد وبلاگ نیست و می‌توان با استفاده از آن انواع وب‌سایت‌های اختصاصی را طراحی و توسعه داد.

در ادامه تعدادی از مزایای وردپرس را برای شما گردآوری کرده‌ایم که با اهمیت این CMS بیشتر آشنا شوید.

مناسب برای سئو

شاید بتوان گفت که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا برای پیاده سازی سئو بر روی سایت است. با استفاده از وردپرس شما می‌توانید تمامی موارد و فرآیندهایی که موتورهای جستجو مانند گوگل انتظار دارند بر روی یک سایت پیاده سازی شود را، بر روی وب‌سایت وردپرسی خود پیاده سازی کنید. از همین رو وردپرس کاملا مناسب سئو می‌باشد.

در ضمن چندین افزونه سئو رایگان و پولی برای وردپرس توسعه داده شده است که در پیاده سازی و تحلیل سئو صفحات سایت به شما کمک خواهند کرد. از جمله افزونه‌های سئو محبوب می‌توان به افزونه سئو Yoast و افزونه Rankmath اشاره کرد. با استفاده از این افزونه‌های به راحتی می‌توانید سئو داخلی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

در صورتی که می‌خواهید سایت خودتان را سئو کنید پیشنهاد می‌کنم که اول یک چک لیست سئو کامل سایت پیدا کنید و با توجه به موارد گفته شده در این چک لیست دست به بهینه سازی سایت خود بزنید. از طریق چک لیست سئو قرار گرفته در این آدرس (https://virgool.io/@pooya1993kazemian/seo-checklist-oaks3kshnf4r) می‌توانید وب‌سایت خود را به درستی بهینه سازی کنید.

راحتی در استفاده

وردپرس یکی از منحصر به فردترین و کامل‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به شمار می‌آید. سهولت استفاده و رابط بصری دو ویژگی بارز وردپرس می‌باشند که آن را به گزینه‌ای عالی برای ایجاد انواع وبلاگ و سایت بدل می‌کنند. این پلتفرم از رابط کاربری بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و تنها با چند ساعت سر و کله زدن با آن می‌توانید به طور کامل با نحوه کارکرد آن آشنا شوید.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس از داشبوردی با طراحی کاملا کاربر پسند برخوردار می‌باشد و در کنار آن یک CMS متن باز به حساب می‌آید که می‌توانید هر نوع تغییر دلخواهی را در آن لحاظ کنید و امکانات اختصاصی را به نرم افزار خود اضافی کنید.

طراحی واکنش گرا

امروزه بخش عمده‌ای از ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها متعلق به کاربران دارای تلفن همراه هوشمند می‌باشد. از طرفی گوگل نیز این نکته را به خوبی درک می‌کند و از همین رو علاقه‌مند است تا وب‌سایت‌هایی را در نتایج جستجوی خود به نمایش بگذارد که طراحی واکنشگرایی داشته باشند و محتوای صفحات آن‌ها به درستی در تمامی دستگاه‌ها به نمایش درآید.

پس اگر رتبه بندی شدن در موتورهای جستجو و تجربه کاربری سایت برای‌تان مهم است، ضروری است که از سیستم مدیریت محتوایی استفاده نمایید که به شما امکان پیاده سازی چنین تغییراتی را بدهد. با داشتن CMS مثل وردپرس شما نیازی به طراحی سایت‌های جداگانه‌ای برای دستگاه‌های مختلف نخواهید داشت و می‌توانید طراحی سایت خود را به راحتی واکنشگرا کنید.

اگر به دنبال خدمات طراحی سایت وردپرسی می‌گردید که یک وب‌سایت واکنشگرا در اختیار شما قرار دهد، می‌توانید از خدمات طراحی سایت وردپرسی آساوب استفاده نمایید. آژانس دیجیتال مارکت آساوب با در اختیار داشتن طراحان سایت مجرب انواع سایت وردپرسی را برای شما طراحی خواهد کرد.

قابلیت ارتقاء آسان سایت 

در وب‌سایت‌های سنتی و آن‌هایی که از CMSهای اختصاصی استفاده می‌کنند، افزودن ویژگی‌ها و عملکردهای جدید می‌تواند بسیار سخت و دشوار باشد و به برنامه نویس حرفه‌ای برای پیاده سازی قابلیت مورد نظر خود نیاز داشته باشید.

اما زمانی که از وردپرس استفاده می‌کنید، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهید شد و به راحتی می‌توانید افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید و با چند کلیک ساده قابلیتی را که به دنبالش بودید به سایت خود اضافه کنید.

وردپرس از جامعه قوی از توسعه دهندگان برخوردار است که به صورت مرتب و مستمر در حال به تولید و به روزرسانی انواع افزونه‌های گوناگون می‌باشند.

ایجاد فروشگاه آنلاین

وردپرس دارای افزونه‌های فروشگاه ساز زیادی می‌باشد که محبوب‌ترین آن‌ها افزونه ووکامرس نام دارد. با نصب این افزونه رایگان می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی با ویژگی‌های کامل راه اندازی کنید و محصولات و خدمات خود را بر روی آن به فروش برسانید.

فرقی نمی‌کند که شما یک توسعه دهنده وب باشید یا اینکه صاحب یک فروشگاه، با استفاده از وردپرس و افزونه ووکامرس می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را با قابلیت‌های منحصر به فرد راه اندازی کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید انواع محصولات فیزیکی و دیجیتالی را به فروش برسانید.

سرعت بارگذاری مناسب

اگر به دنبال سایتی هستید که به سرعت نور بارگذاری شود، شاید وردپرس انتخاب ایده آلی برای شما نباشد. اما این پلتفرم در مقایسه با رقبای موجود و امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد، از حجم کمتری برخوردار می‌باشد و بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین با استفاده از افزونه‌های موجود یا استفاده از خدمات بهبود سرعت سایت شرکت‌های دیجتال مارکتینگ مانند خدمات افزایش سرعت آساوب، سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را به بهترین حد ممکن خودشان برسانید.

برای از افزونه‌های افزایش سرعت سایت که به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از قابلیت‌های cache کردن صفحات، استفاده از CDN، بهینه سازی فایل‌های JS و CSS در مخزن وردپرس موجود می‌باشند و برخی دیگر نیز با پرداخت مبلغی قابل خریداری می‌باشند.

دارای امنیت قابل قبول

در ابتدای شروع کار وردپرس، امنیت به عنوان نقطه ضعف این سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شد. با این حال با گذشت زمان و صرف زمان توسط چندین تیم طراحی و توسعه توانستند که باگ‌های امنیتی موجود در این نرم افزار را شناسایی و برطرف کنند. در ضمن با استفاده از سرویس‌هایی مانند Sucuri Firewall یا Cloudflare firewall می‌توانید وبسایت خود را بسیار امن‌تر از آن چیزی که هست کنید.

از آنجا که وردپرس تقریبا پایه و اساس 27 درصد از کل سایت‌ها را تشکیل داده است، هکرهای زیادی بر روی نفوذ در وردپرس تمرکز کرده‌اند. به همین دلیل امنیت وردپرس به یک نگرانی بزرگ برای صاحبین سایت‌ها بدل شده است. البته این موضوع فراموش نکنید که تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا آسیب پذیر هستند و هیچ سیستمی را پیدا نخواهید کرد که دارای امنیت 100 درصد باشد. در صورتی که در تیم مارکتینگ خود برنامه نویس و توسعه دهنده وردپرس داشته باشید، می‌توانید خلاهای امنیتی وردپرس را پرد کنید.

پشتیبانی عالی

وردپرس قوی‌ترین جامعه پشتیبانی را در سطح وب دارد. تنها بیش از چند وب‌سایت فارسی زبان وجود دارد که با عضویت در انجمن‌های آن‌ها می‌توانید سوالات و مشکلات خود را در آن‌ها مطرح کنید.

سایت‌ها و انجمن‌های تخصصی بسیار زیادی نیز به زبان انگلیسی در سطح وب وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمامی مشکلات وردپرسی خود را برطرف کنید. در صورتی که تا به حال با وردپرس کار نکرده باشید، آموزش‌های کامل و رایگان زیادی در سطح وب وجود دارند که به شما در نحوه کارکردن و طراحی سایت با استفاده از وردپرس کمک خواهند کرد.

به روزرسانی منظم

یکی از مزایای وردپرس منبع باز بودن آن است. این ویژگی در کنار متخصص‌های وردپرس فراوان باعث شده است که قابلیت‌های بسیار زیاد و متنوعی برای وردپرس به وجود بیاید. همچنین این پلتفرم به صورت منظم بازخوردها و پیشنهادات کاربران خود را در یک پایگاه عظیم جمع آوری می‌کند و با بررسی آن‌ها دست به رفع نواقص موجود در نرم افزار خود می‌زند.

به همین دلیل است که به صورت منظم و گاها چند به روز رسانی در ماه برای وردپرس منتشر می‌شود. این بروزرسانی‌های منظم در بهبود عملکرد و معرفی ویژگی‌های جدید و از بین بردن مشکلات گزارش شده بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت سفارشی سازی بالا

پلتفرم وردپرس دارای چند میلیون افزونه و چندین هزار قالب می‌باشد که به شما این اجازه را می‌دهد تا هر نوع وب‌سایتی را که مدنظر دارید با استفاده از این امکانات پیاده سازی نمایید.

اگر به دنبال ایجاد وب‌سایتی با ظاهر منحصر به فرد می‌باشید، وردپرس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در ضمن وردپرس از صفحه سازهای حرفه‌ای مانند المنتور استفاده می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را با هر نوع طرح اختصاصی طراحی و پیاده سازی کنید. البته شاید در مواردی نیاز باشد که برای ایجاد تغییراتی در وب‌سایت به کدهای CSS نیز آشنایی داشته باشید.

حرف آخر

وردپرس محبوب‌ترین CMS در دنیا به حساب می‌آید و نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا بیشترین حجم از وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص داده است. البته این محبوبیت اتفاقی نیست و بلکه به خاطر مزیت‌های بیشمار وردپس نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا رقم خورده است.

از مزیت‌های وردپرس می‌توان به آسان بودن نحوه استفاده از آن، طراحی رسپانسیو، ارتقاء آسان وب‌سایت، ساخت انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی، سرعت بارگذاری مناسب صفحات، مناسب برای پیاده سازی فرآیندهای سئو، امنیت کافی، پشتیبانی جامع و بروز رسانی‌های منظم اشاره کرد. البته مزیت‌های وردپرس به همین چند مورد محدود نمی‌شود و برخی از مزایای وردپرس در هنگام کار با آن خود را نمایان می‌گردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 319
  • بازدید کلی : 1,456