loading...

وبلاگ پویا

یک نقل قول معروف از بیل گیتس وجود دارد که می‌گوید :\"هر کسب و  کاری که در فضای آنلاین فعالیت نداشته باشد در آینده جایی نخواهد داشت\". از همین رو امروزه تمامی کسب و کارها در تلاشند که برند، محص

پویا بازدید : 29 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

یک نقل قول معروف از بیل گیتس وجود دارد که می‌گوید :"هر کسب و  کاری که در فضای آنلاین فعالیت نداشته باشد در آینده جایی نخواهد داشت". از همین رو امروزه تمامی کسب و کارها در تلاشند که برند، محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه دهند. حتی کسب و کارهای نوپا که به تازگی می‌خواهند کار خود را آغاز کنند ابتدا برای خود یک وب‌سایت ایجاد می‌کنند. اما داشتن یک وب‌سایت به تنهایی چاره ساز نیست و باید برای دیده شدن وب‌سایت خود از روش‌های سئو نیز استفاده کنید.
 در این پست قصد دارم برای شما سئو داخلی (On-page) سایت را توضیح دهم و راه‌های پیاده سازی آن را بر روی هر وب‌سایتی را به شما آموزش دهم. با من همراه باشید تا در مورد سئو داخلی یا سئو درون صفحه بیشتر بدانید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی قسمتی از سئو کلی سایت می‌باشد که هدف آن بهینه سازی المان‌های موجود در سایت با توجه به قوانین موتورهای جستجو می‌باشد. با استفاده از این تاکتیک قوانین و الزاماتی که موتور جستجو از یک وب‌سایت در نظر دارد را بر روی سایت خود پیاده سازی خواهید کرد. در اصل این طور می‌توان گفت که سئو داخلی سعی در کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوا و موضوع سایت دارد.
در ابتدای روی کار آمدن موتورهای جستجو با قرار دادن تعداد زیادی از کلمات کلیدی در صفحات مورد نظر می‌توانستید که صفحه خود را برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. با گذشت زمان و به روزشدن الگوریتم‌های موتورهای جستجو، سئو داخلی به چیزی فراتر از قرار دادن یک سری کلمه کلیدی در سایت بدل شد. اما همچنان می‌توان اذعان داشت که پیاده سازی سئو داخلی وب‌سایت از انجام سایر روش‌های سئو seo آسان‌تر می‌باشد.

اهمیت سئو داخلی

موتورهای جستجو برای درک بهتر موضوع محتوای صفحات شما و رتبه بندی کردن آن‌ها نیاز به یک سری کمک‌ها دارند و از طرفی برای حفظ کیفیت محتواها یک سری قوانین را وضع کرده‌اند که به مجموع آن‌ها سئو داخلی ON-page seo گفته می‌شود.
اگر شما صاحب یک وب‌سایت هستید حتما به سئو داخلی سایت خود رسیدگی کنید و آن را بهبود دهید تا برای کلمات کلیدی مناسب و درستی رتبه بندی شوید. اگر مهارت کافی برای پیاده سازی سئو داخلی در سایت خود را ندارید، از یک شرکت فعال در این زمینه کمک دریافت کنید. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با داشتن افراد با تجربه در این زمینه می‌توانند سایت شما را آنالیز کنند و صفحات سایت شما را به صورت کامل بهبود بدهند.

یکی از آژانس‌های فعال در این زمینه آژانس آساوب می‌باشد. آساوب با دارا بودن نیروهای با تجربه و متخصص سئو داخلی، آماده بهینه سازی انواع سایت وردپرسی، جوملایی، دارای CMS اختصاصی و ... می‌باشد. با انجام سئو داخلی توسط آساوب سایت شما برای کلمات کلیدی مورد نظرتان به راحتی رتبه بندی خواهد شد.

چک لیست سئو داخلی سایت

در این بخش می‌خواهیم مواردی را که در سئو داخلی سایت تاثیرگذار می‌باشند و شما می‌بایست آن‌ها را بهینه سازی کنید و در سایت خود به کار ببرید را برای شما معرفی کنیم.

تحقیق کلمه کلیدی

اصول و پایه هر پروژه سئو تحقیق کلمه کلیدی می‌باشد. در این مرحله شما باید کلماتی را که مخاطب با استفاده از آن برند، خدمات و محصولات شما را جستجو می‌کنند را پیدا کنید و بر اساس رقابت و میزان جستجو آن‌ها را اولویت بندی کنید. در ابتدای کار می‌بایست از کلماتی که رقابت بسیار پایین اما جستجو نسبتا بالایی دارند استفاده کنید و محتوا و صفحات خود را برای این کلمات رتبه بندی کنید.

بهینه سازی عنوان صفحه

عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر سایت می‌باشد. موتورهای جستجو نگاه ویژه‌ای به عنوان سایت دارند و این بخش یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن کلمه کلیدی در سایت می‌باشد. سعی کنید عنوان توصیفی و شامل کلمه کلیدی را برای صفحات خود انتخاب کنید و طول آن از 60 حرف بیشتر نشود، در غیر این صورت گوگل ادامه آن را در صفحه نتایج خود نمایش نمی‌دهد.

بهینه سازی تگ‌های هدینگ

تگ‌های هدینگ برای مرتب سازی و پاراکراف بندی محتوا استفاده می‌شوند. هر صفحه باید فقط یک تگ H1 داشته باشد، زیرا تگ‌های H1 بازگو کننده موضوع محتوای صفحه می‌باشد، از طرفی گوگل به صفحاتی علاقه مند است که به صورت تخصصی بر روی یک موضوع تمرکز کرده باشند و به صورت تخصصی نوشته شده باشند. یکی دیگر از جاهایی که باید از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، تگ H1 صفحات می‌باشد چون گوگل این بخش را نیز به دقت زیر نظر دارد و با استفاده از آن می‌تواند موضوع صفحات سایت را تشخیص دهد. تگ‌های H2 و H3 نیز به مراتب از اهمیت کمتری از H1 برخوردار هستند ولی می‌توانید در این تگ‌ها از کلمات کلیدی مترادف و long tail استفاده کنید.

تگ‌های H4، H5 و H6 از اهمیت کمتری برخوردار می‌باشند و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که استفاده از تگ‌های هدینگ باید به صورت سلسله مراتبی صورت بگیرد، پس به این نکته توجه داشته باشید که پس از استفاده از یک تگ H2 نباید از تگ H4 یا H5 استفاده کنید و می‌بایست از تگ H3 برای پاراگراف بندی در بخش مورد نظر استفاده کنید.

بهینه سازی محتوا

محتوا پادشاه است، احتمالا این جمله را در دیجیتال مارکتینگ زیاد شنیده‌اید. از همین رو باید به درستی محتوای سایت خود را سئو کنید. سعی کنید که محتوای غیر کپی و منحصر به فردی را برای صفحات سایت خود ایجاد کنید و از کلمات کلیدی با چگالی پایین و به صورت پراکنده در محتوای خود بهره ببرید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کلمه کلیدی در ابتدا و انتهای محتوا به کار رفته باشد. همچنین پاراگراف‌های خود را کوتاه نگه دارید تا خواننده بتواند به راحتی خطوط را دنبال کند. در آخر این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که اول برای مخاطب خود بنویسید نه برای موتورهای جستجو، ایجاد تجربه کاربری عالی را هدف خود قرار دهید و در همین راستا پیش بروید.

لینک سازی محتوا

لینک سازی داخلی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به راحتی بین صفحات سایت جابه‌جا شوند و به محتواهای جدید دست پیدا کنند. علاوه بر این موضوع موتورهای جستجو با استفاده از متن انکری که در لینک‌ها قرار دارد می‌توانند موضوعات هر صفحه را شناسایی کنند و این صفحات را برای آن انکر تکست‌ها نیز رتبه بندی کنند.

بهینه سازی تصاویر

تصاویر به ایجاد تجربه کاربری عالی در سایت بسیار کمک می‌کنند. در صورتی که صفحات سایت شما تصویری را نداشته باشند، مخاطب پس از خواندن یکی دو پاراگراف خسته خواهد شد و این احتمال وجود دارد که صفحه را ببندد. همچنین یک تصویر می‌تواند به جای چندین پارارگراف حرف برای گفتن داشته باشد.

سعی کنید از تصاویر با ابعاد بسیار بزرگ و حجم‌های بسیار بالا در سایت خود استفاده نکنید. این کار باعث خواهد شد که سرعت بارگذاری سایت شما به شدت افت کند و کاربران به این نوع از سایت‌ها اصلا علاقه‌ای ندارند.
بعد از بهینه سازی حجم و ابعاد تصاویر حتما از متن Alt برای تصاویر خود استفاده کنید. موتورهای جستجو با اینکه از هوش مصنوعی قدرتمندی برخوردار می‌باشند، اما همچنان مانند انسان‌ها قادر به شناسایی و تشخیص موضوع تصاویر ندارند. با نوشتن متن Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا موضوع تصاویر شما را به درستی تشخیص دهند. همچنین شانس رتبه بندی شما را در جستجوی تصاویر گوگل افزایش خواهد داد.

حرف آخر

سئو داخلی سایت ار جدی بگیرید و حتما برای بهبود آن تلاش کنید. شما می‌توانید خودتان با یادگیری نکات مربوط به سئوی خارجی شروع به بهینه سازی سئو داخلی سایت خود کنید. اگر هم زمان کافی برای یادگیری سئو درون صفحه ندارید بهتر است که از خدمات سئو داخلی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس آساوب بهره ببرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 320
  • بازدید کلی : 1,457